Oprava snímače zapalování

Pokud máte špatný pouze snímač, tzn. že magnet je OK, můžete si ho docela jednoduše opravit podle tohoto návodu

 

Snímač impulzů :

Schéma tohoto snímače je neprofesionální a je zapotřebí mít k tomu starý rozbitý, kvůli magnetickému kolečku, které se točí nad dvěma Hallovými sondami TLE 4935. Mně se originální snímač porouchal a musel jsem si prostě poradit sám, jelikož nové zapalování stálo okolo 3000Kč a toto starší se již nevyrábí. Ve snímačích se často porouchá pouze jeden ze tří drátů, vedoucích z řídící jednotky a tak stačí jen paralelně k těm uklepaným připájet z vrchu vodiče nové.

Mně se však stala nepříjemná věc, a to sice, že mi vyhořela Hallova sonda(originál) a tak jsem zjistil, že dnes se vyrábějí pouze sondy menší. Je proto zapotřebí dát dvě sondy vedle sebe(cca 1mm). Nejlepší je udělat si nový tišťák, který lze vyrobit i doma. Do starého to moc nedoporučuji, protože budete na víc přidávat jiné součástky a nemuselo by se to tam všechno vejít. A taky by to hrozně vypadalo! Veškeré součástky se dají koupit v GES-electronics, nebo GM-electronics za cca 60Kč. Přípravek na leptání tišťáku je za 40Kč a rozhodně je to lepší, než za 3000Kč kupovat nové.

Toto schéma jsem nikde nezkopíroval a je pouze mnou neodborně navrženo. Už na tom mam ale najeto 2 tis. km a stále funguje stejně dobře, jako originál...

Šedivé jsou součástky, hnědé jsou cestičky na tišťáku a modré je propojující kabílek, protože to nešlo vést jinudy..

Princip....

Jsou to dvě paralelně spojené Hallovy sondy, napájené 12V z řídící jednotky. Proud omezuje rezistor R1 a jako ochrana proti přepólování slouží Dioda 4148. R2 tam snad ani být nemusí, ale vzhledem k velkým spínacím proudovým špičkám je dobré jej tam mít, aby nám sondy nevyhořely.

Jakmile se jeden pól magnetu dostane nad Hallovu sondu, sonda sepne mezi R a GND.

2 sondy jsou taky hlavně proto, že s jednou nešel dobře nastavit předstih...

Výsledek pak z vrchu vypadá takto :